torstai 7. syyskuuta 2017

Syksy saapuu

Niin sitä on kesäkausi taas ohi ja syksy on tuloillaan. Fiilikset ovat olleet ihan eri luokkaa tänä kesänä koska olen vain niin hurmioitunut kodistamme ja tästä kaikesta mitä ympärillä onkaan.
Tällä viikolla olen fiilistellyt puimureita pelloilla ja yötä päivää pauhaavia kuivureita. On vaan niin kotoisat oltavat.
Vielä tänään hain kasvimaalta porkkanaa ja sipulia, viikonloppuna tehtiin kesäkurpitsapastaa omista tuotoksista. Omenat ovat edelleen vähän raakileita, toivottavasti olisi nyt lämmintä että kypsyisivät. Samoin tomaatit on pitänyt tuoda sisälle punertumaan.
Sunnuntaina käytiin yhdessä mustikoilla, niitä meinaan vieläkin riittää vaikka kuinka ja maistuvatkin vielä hyviltä. Harkitsen jos tänäänkin lähtisin mustikoille. Pakastin on jo täynnä, eli ei tarvitse poimia kuin muutaman päivän tarpeisiin jääkaappiin. 


Mulla on nyt melkoiset työputket meneillä, kaksi seitsemän päivän rupeamaa vain yksillä vapailla. Tänään on se vapaa vihdoin. Tosin huomenna meillä on töissä kehityspäivä ja olemme koko päivän Turussa Juliassa. Varasinkin iltapäiväksi Purelta joogatunnin kun kerran sielläpäin olen.
Vapaapäivääni olen viettänyt siivoten vinttiä, leipomalla sämpylöitä sekä tekemällä lounaaksi porkkana-inkiväärikeittoa. Eli ihan leppoisaa kotoilua.

Nyt kun päivät alkavat olla melko viileitä, ollaan taas aloitettu puulämmitys talossa. Siitäkin saa niin hyvän mielen kun kantaa puita sisälle ja laittaa tulen tupaan. Sitten vaan köllöttelee tuvan sohvalla Sisu kainalossa.
Niin ja tiedättekös mitä. Me mennäänkin kenties jo tänään tai viimeistään huomenna saunomaan meidän navettasaunaan! Se on nyt valmis. Koelöylyt on jo otettu ja hyvältä vaikutti. Ihan mahtavaa, niin ihanaa kun meillä on nyt myös puulämmitteinen sauna ja vieläpä peltomaisemilla. Kelpaa löylytellä :)
Ensi kevään projekti mulla on sitten kesähuoneen = naisvajan puunaus ja sisustus. Mielessä on jo vaikka mitä. Myös sisätiloissa on ilmeenvaihtoviikot käynnissä, hiljalleen olen muutoksia tehnyt. Ulkoeteinen saa syksyisen sisustuksen jahka pääsen kanervaostoksille. Alla vielä kuvia viime sunnuntain mustikkaretkeltä, otettiin myös eväät mukaan, kuumaa kaakaota ja hillopullat.

Sisun riemua mustikkametsässä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti