lauantai 1. syyskuuta 2018

Metsäinen joogaretki

Vietin viime viikonlopun Repoveden kansallispuistossa yhdessä tuntemattomien (mutta ihanien) naisten kesken. Osallistuin siis yön yli joogaretkelle.
Nukuimme kodassa tai halutessaan sai tietysti nukkua teltassa, riippumatossa tai vaikkapa taivasalla, niinkuin eräs meistä teki. Tosin yöllinen vesisade oli hänetkin lopulta ajanut kodan suojiin.
Matka oli melkoisen pitkä ajella Repovedelle, lähes neljä tuntia mutta oli ehdottomasti sen arvoinen. Viikonloppu oli mitä ihanin. Uusia ihmisiä, tarinoita, samanhenkisyyttä, luontoa, joogaa, ulkoilua sekä hyvää ruokaa.

Repoveden kansallispuisto

Viikonloppu alkoi lauantaina iltapäivällä ensin reippaillen kodalle. Matkalla pidimme pienen tauon, jossa tutustuimme toisiimme kertomalla jotain itsestämme. Se on aina jännä, miten alkuun kaikki tuntuu niin vieraskoreelta ja sitä miettii mitenköhän sitä tässä nyt oikeen tutustuu mutta seuraavana päivänä olimme kuin vanhat ystävykset, joilla on omia sisäpiirivitsejä. Niin parasta!

Heti alkuun kodalle päästyämme, meille pidettiin metsässä rauhallinen joogatuokio. Oli mukava venytellä pois matkasta jumiutuneet lihakset ja hengittää puhdasta ilmaa keuhkoihin. Kuunella hiljaisuutta, nuuhkia tuoksuja.
Joogan jälkeen söimme päivällistä ja ulkona ruoka maistuu aina vain niin hyvältä. Ruokana oli hampparit, joihin sai itse koota täytteet.
Kun vatsat oltiin saatu (vähän liiankin) täyteen, läksimme tekemään pienen iltareippailun. Kuljimme näköalakallioille halki satumetsän.
Kovin hiljaista porukkaa emme olleet. Nauru raikasi kun keksimme mitä hölmömpiä juttuja. Mutta olinkin jo kaivannut naurua, joka saa vatsankin kipeäksi. :)

Ennen iltapalaa pidimme täydenkuun meditaatiohetken. Harmiksi oli kovin pilvistä mutta tunnelma oli silti rauhoittava. Meditaation aikana iltakin vaihtui hämäräksi ja nautimme iltapalaa kynttilöiden valaistuksessa. Kohotimme myös maljat Suomen luonnonpäivän kunniaksi.
Iltapuuhien jälkeen kömmimme makuupusseihin ja valmistauduimme nukkumaan yoganidralla. Siinä käydään keho hiljaa läpi, jonka seurauksena vaipuu uneen. Ja nukuinkin kyllä todella makoisat yöunet, mitä ei juuri koskaan tapahdu ekana yönä vieraassa paikassa.

Malja Suomen luonnolle!

Aamulla kun muut vielä nukkuivat, kävin pulahtamassa muutaman kerran vilpoisassa järvessä. Maailman paras tapa aloittaa päivä <3
Aamujoogan pidimme laiturilla aamu-usvan vielä helliessä järven pintaa.
Runsaan aamupalan jälkeen olikin aika pakata kamat ja siivota kota ja lähteä kotimatkalle.
Ihana hengähdyshetki syksyn alkuun sekä ihania uusia ihmisiä sain taas elämääni.

Määkijän Kota
Burgeri

Kyllä se luonnossa olo on vaan parasta ajan viettoa ja odotankin ihania syksyn tapahtumia. Parin viikon päästä mennään muutaman heppakaverin kanssa mökkeilemään sekä lokakuun alussa olen varannut itselleni pienen reissun Lappiin! Menen Kiilopäälle muutamaksi päiväksi myöskin joogailemaan sekä retkeilemään. En malta oottaa, ihana päästä pohjoiseen :)
Sain edulliset junaliput makuuvaunusta sekä otin myös majatalo majoituksen joten reissulle ei paljoa hintaa tule.

Lisäksi loppusyksyllä luvassa on yhteisiä luontoretkiä muiden naisretkeilijöiden kanssa ja eiköhän me tuon ukkelinkin kanssa tästä retkeilemään myös ennätetä. Mustikassa käytiin vielä viime viikolla vaikka nyt alkaa olla mustikat jo kerätty.
Tänään illalla vietän omaa aikaa kotona tehden ruisleipäpitsaa kun Markku lähtee työporukka iltamiin mutta nyt myö lähdemme pitkästä aikaa kuntosalille!