torstai 13. syyskuuta 2018

Uusia tuulia syksyyn

Nyt kun on kesä taputeltu ja rintamiestalon remppajakso takana, on aika keskittyä itseensä ja vapaa-aikaan jota jälleen on enemmän. 
Pienen lepojakson tuossa pidin mutta nyt kun on uutta virtaa taas, olen hommannut itselleni uutta puuhaa iltojeni iloksi. 

No vanha kunnon salitreeni on ottanut taas paikkansa mikä on ollut piristävää. Olen myös tehnyt pari kertaa pihalla treenit kun oli vielä muutama päivä sitten lämpöiset ilmat.
Sitten tulikin sateet ja kovat ukkoset. Edellispäivän aamuna kun olin koiraa ulkoiluttamassa luulin jo maailmanlopun tulleen kun taivaanranta oli sysimusta ja mielettömät salamoinnit vaan välkehti. En edes muista milloin olisi ollut niin rajuja ukonilmoja.

Maanantaina tosiaan kävin tutustumassa melko lähellä sijaitsevaan kotitalliin, jossa saan käydä niin paljon kuin vaan jaksan, ratsastamassa. Siellä sellainen superkiltti suomenhevos tammuska kaipasi liikuttajaa. Olen nyt pari kertaa tällä viikolla käynyt ja on kyllä ollut ihanan rentouttavaa töiden jälkeen. Saa kivasti pään nollattua stressaavasta työpäivästä kun kopsuttelee hepalla hiekkateillä :)




Olen myös aloittanut jälleen "opiskelut"! 
Nimittäin ilmottauduin Venäjän kielen alkeisiin, joka pidetään aina keskiviikko iltaisin Turussa. 
Pohdin mikä taito voisi olla tulevaisuudessa hyvä osata (...Lapissa...) ja päädyin venäjän kieleen. En olekaan kouluvuosien jälkeen opiskellutkaan mitään kieliä, joten tämä tulee olemaan varmasti haastavaa mutta myös antoisaa. Ainakin ekan kerran jälkeen olen todella innostunut! 
Kieli vaikuttaa vaikealta ja oleellista onkin oppia mahdollisimman pian kyrilliset aakkoset. Siinä oppimista onkin!
Mutta osaan jo sanoa venäjäksi "Moi, olen Nina. Kuka sinä olet?" 😄
Oli mulla taustalla toinenkin syy = innostus Venäjän kieleen, sillä olen pyöritellyt ajatusta lähteä ensi vuonna (tai joskus..) Venäjälle kiipeily/vaellus reissulle. Mulla olisi haaveena tehdä edes yhden kerran elämässäni tälläinen noin viikon mittainen vaellus jollekin vuorelle. 
Päädyin siksi Venäjään koska Afrikkaan en enää haluaisi lähteä (Kilimanjaro) ja Nepal tuntuu kaukaiselta ja jotenkin vaikealta (pelottavalta). Ja Itävalta/Alpit ei ole oikein koskaan houkutelleet vaikka taatusti uskomattomat maisemat sielläkin. 
Mutta katsotaan mitä tuleman pitää :)


Omenatalkoita myös piisaa, ja piirakkaa :p

1 kommentti: