keskiviikko 3. lokakuuta 2018

Yö (lähes) taivasalla

Retkikertomukset jatkuvat. Ja samalla hehkutukset ulkona nukkumisesta.
Lähdimme viime viikonloppuna Markun kanssa Liesjärvelle yön yli retkelle. Tälläkään kerralla ei ollut tarkoitus vaeltaa sen ihmeellisemmin muuta kuin leiripaikalle, joten läksimme vasta myöhään iltapäivällä liikenteeseen.
Yllättävän nopeasti pimeys kuitenkin jo tulee, että yöpymis majaamme saimme jo otsalampun varassa pystytellä.
Tällä kertaa halusin meidän retkellä kokeilla nukkumista taivasalla. Se on ollut haaveena nyt kun olen huomannut raikkaassa ulkoilmassa nukkumisen hyödyt.

No, öinen sade hieman pilasi suunnitelmia mutta vain sen verran että piti laittaa tarppi, eli sellainen iso vedenpitävä suoja viritellä ylle ettei kuitenkaan kastuta nukkuessamme.
Yö meni jälleen, varsinkin minun osaltani, mainiosti. Nukuimme kymmenen tuntia ja minä en ikinä nuku normaalisti niin pitkiä unia! Olin jälleen tosi fiiliksissä koska oli niin mahtavaa. 
Muutenkin retkellä ilta tulistelut nuotion äärellä sekä aamulla rauhassa aamupala puuhailut toivat hyvän mielen. On se vaan niin mukavaa nautiskella luonnon helmassa.

Yöpymismaja

Emme pitäneet mitään kiirettä kotiin lähdössä.
Aamupäivällä Markku kalasteli ja minä kävin sillä aikaa kiertämässä pienen lenkin.
Tuumailin mielessäni, että ovat nämä pienet retkeilyt alkaneet tuottaa isompaakin haavetta pidemmistä vaelluksista. Jonain päivänä olisi kiva kokeilla viikon mittaista taivalta jossain päin Suomea. Nyt takana on vasta suurimmillaan kolmen päivän vaellus. 
Mutta varmasti tämä toteutuu ennemmin tai myöhemmin. Ja uskon, että nimenomaan Lapissa.

Ja Lapista puheenollen, tänään vihdoin lähdenkin kohti pohjoista yöjunalla. Saas nähdä mitä ruskaretkeilystä tulee kun on luvattu lumituiskua loppuviikoksi.. 
Mutta sekin käy mulle :)

Hyvää huomenta metsästä :)
Lettuja aamupalaksi!
Pieni levähdystauko matkalla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti