sunnuntai 20. lokakuuta 2019

Syyslomalla

Minä en vietä lomaa, mutta nyt on meneillään ollut syyslomaviikko, ja siitä poikkeava, että olen koko viikon viettänyt kotona yksinään. 
Markku on ollut aurinkolomalla, ja minä jäin kotivahdiksi. 
Koko viikko on ollut hyvinkin sateinen, maanantaina aamusta paistoi aurinko, ja eilen vartin verran. Mutta tuo on oikeastaan ollut hyvä, niin olen voinut hyvällä omalla tunnolla viettää aikaa välillä myös ihan sisällä.
Onhan tässä ollut näitä ulkoiluviikkoja kuitenkin yks jos toinenkin. 

Etenkin nyt viikonloppuna, en ole tehnyt oikeastaan mitään. Arki-iltoina siivoskelin ja tein vähän opintojuttuja, mutta nyt viikonlopun halusin pitää rentona.
Juoksemassa kävin heti herättyäni perjantaina ja tänään, jotta vähän sai kroppakin tuuletusta sekä eilen tein pidemmän kävelylenkin.

Lämmin tupa <3

Perjantaina äiti tuli myös kyläilemään, sillä pyysin häntä opettamaan mulle neulomisen salat. En ole koskaan osannut tehdä sukkapuikoilla mitään, mutta nyt on viime aikoina tullut ajatus, että oishan se kiva osata. Jotenkin aina vain ajatellut, etten varmaan oppeisikaan.
No, olihan se alkuun aivan hirveää, ja teki mieli heittää puikot seinään 😄 Mutta kyllä se ihme ja kumma alkoi hiljalleen sujua. 
Ei vieläkään kuin vettä vaan, mutta kärsivällisyyttä... Aloitan tekemällä säärystimet, jotka lienevät yksinkertaisin tehdä.

Jahka olin oppinut kutomaan, mentiin kodalle vielä paistamaan makkaraa ja lättyjä. 
Mun pitäisi alkaa harjoittelemaan enemmänkin nuotiolla ruuan valmistusta, sillä yhdessä näytössä pitää valmistaa jotain avotulella ryhmälle. 
Tulevan viikon eräkurssilla onkin vuorossa kokkailua. Teemme ryhmänä kolmen ruokalajin illallisen avotulella. Mielenkiintoista! 
Illalla lähdin vielä lammelle uimaan ja saunomaan. Ja siellä olikin niin rauhallista, että sain saunoa ihan itsekseni. 

Muuten olen tässä edelleen pohtinut omaa aurinkolomaani marraskuulle, mutta en ole vieläkään saanut päätöstä tehtyä. Ilmeisesti mua ei suuresti reissu houkuta, kun en saa sitä varatuksi. 
Luulen, että siihen on syynä mm. koulunkäynti, mikä aiheuttaa sen, että olen lähes jatkuvasti menossa. Tuntuu siis, että en vain jaksa matkustaa ulkomaille, koska siinä on aina omat säädöt. 
Tiedän kyllä, että aurinko tekisi niin hyvää tähän pimeyteen ja nyt oli jopa matkan hintaa laskettu satasella!
Huvittavaa lienee se, että menin kuitenkin ilmoittautumaan kaamoksen hiihtovaellukselle! Tämä olisi heti joulun jälkeen Lapissa Ounastuntureilla. 

Tästä se lähtee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti