keskiviikko 3. elokuuta 2016

Hupsista!

Äh mua aina ärsyttää kun bloggaajat kirjoittavat kun eivät ole ehtineet postata ja miten lupaavat ottaa itseään niskasta kiinni ja parantaa tapansa. Siksi en itse jaksa siitä märehtiä vaikka tottakai mua harmittaa kun en ole ehtinyt päivittää kaikkea kivoja juttuja ajallaan mitä on tullut tehtyä.
Mitään syntejä syviä tai sen ihmeellisimpiä pohdintoja ole nyt luvassa koska ne vaativat oman aikansa.
Mutta oikeastaan, eihän mulla nyt edes ole avautumisen tarvetta. Tarkoittaako tämä sitä, että kaikki on hyvin. Just niin hyvin kun pitääkin. Oi kyllä.

Niin, missäs sitä on tullut käytyä ja mitä tehtyä? Ainakin uusin villitys Pokemon Go vie aikaa :D Ensin olin vastarintainen, niinkuin aina kaikille hömpötyksille. 
Kunnes latasin sovelluksen jotta ymmärtäisin paremmin tuota toista. Noh, tässä sitä nyt ollaan. Mutta onpahan uusi yhteinen harrastus! Ja tekee hyvää peruskunnolle.
Pokeja metsästämässä!

Jonkinlainen nostalgia matka menneeseen tuli tuossa taannoin tehtyä äitin kanssa kun käytiin hänen lapsuudenmaisemissa viettämässä kesäpäivää. Äiti oli jo kauan puhunut tästä että mentäisiin yhdessä joku kerta. Siellä oli jotain minne hän halusi viedä mut. 
Ja kyllä, iski se jollain tavalla sisimpään. Kun en ole juurikaan ollut niin tietoinen tästä puolen elämästäni. Onhan mun juuret täältäkin, yhtälailla sieltä oon lähtöisin kuin muualta. Tää reissu teki hyvää meille molemmille. 
Pyhämaan jälkeen poikettiin Uudessakaupungissa hengailemassa. Tykästyin, vaikutti tosi kivalta symppiskaupungilta.
Pyhämaa
Vähän oli isot pitsat :D
Ugi


Ihan paras juttu mitä tässä on sattunut on niinkin tavallinen kuin se kun kävin Naantalissa asti yksi aamu ihan vain syömässä terassilla aamupalaa. Joo, nää on näitä mun "rakkaudesta aamuihin" juttuja. Se oli yks kesäjuttu mikä ehdottomasti piti tehdä. 
Millään en keksinyt Turusta kahvilaa tai ravintolaa jossa olisi mahdollisuus nautiskella aamiaista ulkona terassilla. Mutta mikäs tuolla Naantalin Merisalissa terassilla katsellen hienoa merimaisemaa.

Muitakin ruokaelämyksiä tuli koettua Tamarin ravintolassa, jossa treffasin yhden kaverin. Olin ihan fiilareissa niin hyvästä thairuuasta. Olen käynyt siellä pari kertaa aiemmin muttei se jäänyt silloin erityisesti mieleen.
Ravintola Kultaisessa hirvessä tuli viime viikolla myös käytyä kun mentiin Sakun ja hänen tyttöystävänsä kanssa syömään porukalla. Ensin oltiin hohtokeilaamassa pari tuntia Kupittaan keilahallissa. 
Hauska illanvietto sekin :)
Kultaisen hirven burger

Tamarin

Omiakin ruokaelämyksiä tässä on tuloillaan kun oon innostunut senverran thairuuasta, että oon perehtynyt paljon resepteihin ja käytännön vinkkeihin jotta onnistuisin kokkaamaan tosi hyvää omatekoista thairuokaa. Ei se varmasti heti suju täydellisesti mutta aloitan helpoista ja yksinkertaisimmista. 
Thairuuassa kiehtoo ensinnäkin se maku. Sekoitus makeaa, kirpeää, suolaista, hapanta sekä runsas värimaailma kasvisten käytöllä ja eksoottisuus. 
Perinteistä poiketen, tulisuus ei ole mun juttu, mutta se ei ole pääasia. Thairuokaa voi valmistaa myös miedosti. Ja kukaties, ehkä alan hiljalleen tottua myös tulisempaan.
Kakolan kakkua tuli kans maisteltua yks ilta

Viikonloppuna tuli koluttua myös tämän kesän ainoat festarit ja vieläpä niinkin hurjasti että oikeen telttamajoituksella. Mutta tää vaatii oman tarinansa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti