keskiviikko 22. toukokuuta 2024

Seikkailu Länsirannikolle

Viime viikonloppuna lähdettiin kaksistaan yhden yön pakureissulle länsirannikolle. Alkuun ajatuksena oli yhdistää Uudenkaupungin minifarmi messut sekä linturetki Isokarin majakkasaareen. Tosin linturetkeä ei sitten järjestettykään juuri tähän viikonloppuun mutta lähdettiin silti.

Messut eivät olleet kovin hääppöiset mutta mukaan tarttui pähkinäpensaan taimi sekä viinirypäle tekeillä olevaan kasvariin.
Sieltä lähdimme ajelemaan hauskaa rantareittiä kohti Pyhämaata. Bongattiin upealla paikalla oleva laavu ja siellä pidimme ekan uimatauon.
Pyhämaassa taas pysähdyttiin kyläkaupalle kahvitarjoilun äärelle sekä käytiin haudalla kastelemassa kukat. Ja kuin myös uimassa.
Minä aloin miettimään omia juuriani sillä äidin puolen suku on täältä kotoisin. Ehkä se selittää viehtymykseni saaristoon, punaisten vanhojen torppien asukkaaksi. Niitä oli ihan valtavan paljon tuollakin hylättyinä että ihan surku tuli.
Kun taas täällä Ahvenanmaalla jossa parhaillaan olen, on yhtä lailla näitä punaisia maalaistaloja mutta asuttuina ja todella hyvässä kunnossa. Ihastuttavia!
Pyhämaasta matka jatkui Pyhärantaan ja sieltä Rihtniemen lintutornille. Raumalle kurvailtiin syömään sekä jonnekin Eurajoen liepeille yöpymään kivaan puskaparkkiin rannan tuntumaan.
Aamulla kävin kävelyllä ja uimassa. Kun Markku heräili lähdettiin takaisin Raumalle hotellin aamupalalle, sillä päätettiin tällä kertaa 'ulkoistaa' kaikki ruokailut. Vielä kierros vanhan Rauman kujilla ja aikaisin kotiin puuhailemaan. Iskä oli sielä ollut koiravahtina sekä istuttanut loput perunat ja ajanut nurmikkoa.