sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Sunnuntaipäivän höpinöitä

Pitkästä aikaa hetki jolloin päätin tulla kirjoittelemaan niitä näitä kuulumisia.
Tänään on tälläinen lazy sunday meininki. Päivä aloitettiin brunssin merkeissä Nick´s food designissa.
Ihastuttava paikka. Kaikki oli mietitty yksityiskohtia myöden. Vaikka ravintola oli täynnä, siellä ei ollut mitenkään ahdistavan ruuhkaista ollenkaan. Tarjottavaa oli monenlaista ja jälkkäripöytä kruunasi herkuttelun. Ihana päivän aloitus siis aurinkoiseen aamuun :)
Nick´s Food Design
Sieltä suuntasin tekemään ystävänpalveluksena hieronnan hierojakaverilleni. Teimme täydellisen diilin mistä molemmille jää takuuvarmasti loistofiilikset. Hieromme viikoittain toisiamme vuoroinperään joten molemmille win win tilanne.
Itsekin olen täysin jumissa vähän jokapuolelta eli ei ollenkaan huono tämä viikottainen kehonhuolto hieronnan merkeissä. Samalla tulee nähtyä ystävää ja saa höpöteltyä kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Tähän sopinee loistavasti sanonta "onni on oma hierojaystävä".
Olen jatkanut näin syksyn tultua koululla jäljelle jääneitä harjoittelutunteja. Vielä olisi nelisenkymmentä tuntia jäljellä. Innostusta riittää joten siinähän ne menee kaiken ohella. Ilmoittauduin myös urheiluhieronnan kurssille joka pidetään loppuvuodesta. Oppii lisää uusia tekniikoita sekä ymmärtämään hieronnan että kehonhuollon tärkeyden urheilijalle. Itsekin kun tuppaa paikat kipeytymään aina treeneissä.

Tällä hetkellä tuntuu että olen elämässäni aika hyvässä vaiheessa. Kovaa työtä ja itsetutkiskelua tämä on mutta se on hyvin palkitsevaa kun ne palaset alkavat mennä kohilleen. Pitää osata tasapainottaa jotta hyvä olo säilyy. 
Hyvä yöuni on tärkein. En ees muista milloin oon nukkunut niin hyvin mitä nyt. Ja se kertoo mulle paljon. Koska jos jotain on pielessä, vaikutukset näkyvät ensimmäisenä mulla unessa.
Tästä hyvän olon tunteesta ja tasapainosta haluan kirjoittaa enemmänkin, jotta muistan miltä se tuntuu, mitä se vaatii, mitkä ovat niitä mun hyvän olon juttuja. Koska varmasti tulee hetkiä ja kausia jolloin on hukassa taas eikä muista tai osaa kerätä niitä palikoita yhteen just silloin. 
Toinen tärkeä ja ehdoton edellytys hyvään oloon on armollisuus itseään kohtaan.
Kolmas puhuminen ja konkreettinen tekeminen asioiden eteen. Kukaan ei tule tekemään sun puolesta mitään. Sen on lähdettävä itsestä.
Mutta joo, näitä ja muita juttuja haluan avata ja pohtia tarkemmin myöhemmin.


Toinen mistä kirjoitan erikseen vielä on meidän eilinen supersiisti ja kova Tough Viking Helsinki kisat. Oli se niin makeeta. Paras palkinto minkä mä sain oli kun uskalsin ylittää itseni ja suorittaa jotain mikä oli mulle henkisesti hyvin vaikeaa ja alkuun jopa mahdotonta. Mut se fiilis mikä jäi kun tein sen! Sitä ei voi sanoin kuvata. 

Muuta mikä tässä on viimeaikoina innostanut on ruuanlaitto. Kaikkea sitä tapahtuukin :D
Ennen en voinut sietää ruuanlaittoa, en ollut yhtään kiinnostunut resepteistä enkä miltä ruoka maistuu. Tai miten sen saa maistumaan. 
Mutta nyt haluan opetella ja tehdä uusia kokeiluja, lukea ja tutkia reseptejä. Käyttää aikaa ruuanlaittoon. Syödä hyvin. Välittää miltä se maistuu. 
En toki jokapäivä jaksa enkä edes ehteisi tekemään ruokaa mutta muutamana päivänä viikossa haluan kokata. Thairuokia olen pääsääntöisesti nyt tehnyt mistä aiemmin kirjoittelinkin. 
Oon kyllä ollut melko kritiikkinen omille luomuksilleni mutta onneksi poikaystävä aina jaksaa sanoa jotain hyvää <3 
Ja teki sekin mulle aivan älyttömän hyvää hirvikäristystä tässä yks päivä, sekä tortilloja ja perjantaina leipoi kaurasämpylöitä. Ihan paras!

Thairuokia
Hirvikäristys @Markku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti