keskiviikko 30. toukokuuta 2018

Yllätysvaellus Liesjärvelle

Mulla oli viime viikolla syntymäpäivä, jota en sen koommin juhlistanut mutta Markku tietenkin minua hieman hemmotteli. Ensimmäinen hauska yllätys oli se, että hän leipoi mulle ykskaks savuporovoileipäkakun, kun olin joskus maininnut etten ole ikinä syönyt voileipäkakkuja. Se oli kyllä todella hyvää vaikkakin varmasti yhtä "epäterveellistä" kuin mikä tahansa muu kakku 😄 Mutta olin otettu kun oli tälläisen pienen yksityiskohdan muistanut. 
Lahjani myös yllätti minut täysin, ehkä hieman erilaisuudellaan nimittäin sain suoraan Lapista toimitettuna poron raakataljan! 
Tämäkin osui nappiin, koska olen juuri parhaillaan remppaamassa piilopirttiäni jonne tulee erähenkinen sisustus ja tämä talja sopii loistavasti tuomaan sinne sitä tunnelmaa. 


Mökkitunnelmaa

Eivätkä yllätykset vielä tähän loppuneet vaan viime perjantaina synttärihuuma jatkui, kun minut vietiin lähes silmät sidottuina reissulle. Ohjeeksi sain ottaa mukaani ulkoiluun sopivat vaatteet.
Kiertoteiden kautta päädyimme lopulta Liesjärven kansallispuistoon! Olin jo tuskaillut milloin pääsisimme yhdessä tekemään yön yli vaelluksen, joten nyt sekin toiveeni oli täyttymässä.
Rinkat selässä lähdimme parkkikselta kohti polkuja. Sen verran kovaa hyttyset kiusasivat menoa, että Markku lopulta suostui paljastamaan määränpään ja se oli tällä kertaa vuokratupa Peukalolammilla. 
Peukaloisen tupa oli ihastuttava pikkumökki omassa rauhassaan metsän keskellä. Vieressä oli suolampi, jossa me hurjapäät tietysti kävimme uimassa vaikka luulen että vedestä noustessa olimme likaisempia kuin sinne mennessä 😄 Mutta oli virkistävää! Ja samalla ylitin taas itseni uskaltamalla uida hieman epämääräisissä vesistöissä..

Markku teki tietysti illallista ja ensivaellustreffit-teeman mukaisesti, ruokana oli naudan sisäfileepihvit! Ja eikä varmasti tarvitse hehkuttaa kuinka hyvältä maistui. Ruokajuomana oli tietysti viiniä ja kynttilät valaisivat tunnelmallisen hämärää mökkiä. 
Olin innoissaan tästä meidän pienestä "mökkilomasta" ja varmasti mennään vielä uudestaankin samaiselle mökille syysretkelle. Ihania nämä "luksusvaellukset" sekä pitkästä aikaa erityistä yhdessäoloa <3

Viiniä..
Valmiina seikkailuihin!
Peukaloisen tupa
Metsäonnellisuus

Lahjani

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti